تنهایی

بدون شرح

تنهایی

بدون شرح

.........

 


دوست داشتن از عشق برتر است
 عشق یک جوشش کور است و پیوندی از سر نابینایی.اما دوست داشتن پیوندی خود اگاه و از روی بصیرت روشن و زلال عشق بیشتر از غریزه آب میخورد و هر چه از  غریزه سر زند بی ارزش است و دوست داشتن از روح طلوع میکند و تا هر جا که یک روح ارتفاع دارد دوست داشتن نیز همگام با آن اوج میابد.
 عشق با شناسنامه بی ارتباط نیست و گذر فصلها و عبور سالها بر آن اثر میگذارد اما دوست داشتن در ورای سن و زمان و مزاج زندگی میکند و بر آشیانه ی بلندش روز و روزگار را دستی نیست...عشق با دوری و نزدیکی در نوسان است.اگر دوری به طول انجامد ضعیف میشود،اگر تمیاس دوام یابد به ابتذال میکشد.و،تنها با بیم و امید و تزلزل و اضطراب و(دیدار و پرهیز) زنده و نیرومند میماند.اما دوست داشتن با این;حالات نااشناست.دنیایش دنیای دیگریست.عشق زیبایی های دلخواه را در معشوق میافریند و دوست داشتن زیبایی های دلخواه را در دوست میبیند و میابد.عشق در دریا غرق شدن است و دوست داشتن در دریا شنا کردن.عشق بینایی را میگیرد و دوست داشتن میدهد.عشق خشن است و شدید و در عین حل ناپایدار و نامتئن و دوست داشتن لطیف است ونرم و در عین حال پایدارو سرشار از اطمینان.عشق همواره با شک آلوده است و دوست داشتن سراپا یقین است و شک ناپذیر.عشق اسارت در دام غریزه است و دوست داشتن آزادی در جبر مزاج عشق  است و دوست داشتن پیمبر روح.عشق لذت جستن است و دوست داشتن پناه جستن..

اما من..........

دوست دارم و خواهم داشت.حتی اگه جواب دلخواهمو بهم ندی...................

تلاش من برای با تو بودن دوست داشتن است نه ضعف و شکنندگی........................

 

اینو بدون که یه چشم همیشه باید توش اشک باشه ، وگرنه میسوزه .
یه دل همیشه باید توش غم باشه ، وگرنه می شکنه .
یه کبوتر همیشه باید عشق پرواز داشته باشه ، وگرنه اسیر میشه .
یه قناری باید به خوش آوازیش ایمان داشته باشه وگرنه ساکت میشه .
یه لب همیشه باید توش خنده باشه وگرنه زود پیر میشه .
یه صورت همیشه باید شاد باشه وگرنه به دل هیچ کس نمی چسبه .
یه دفتر نقاشی باید خط خطی باشه وگرنه با کاغذ سفید فرقی نداره .
یه جاده باید انتها داشته باشه وگرنه مثل یه کلاف سر در گمه .
یه قلب پاک همیشه باید به یه نفر ایمان داشته باشه وگرنه فاسد میشه .
یه دیوار باید به یه تیر تکیه کنه وگرنه میریزه .
یه چشم اشک آلود ، یه دل غم آلود ، یه کبوتر عاشق ، یه قناری خوش آواز ، یه لب خندون ، یه صورت شاد ،
یه جاده با انتها ، یه دفتر نقاشی ، یه قلب پاک ، یه دیوار استوار ، فقط یه جا معنی داره ، جائی که :
چشمای اشک آلودت رو من پاک کنم ، دل غم آلودت رو من شاد کنم ، جفت کبوتر عاشقی مثل من باشی ،
شنونده آواز قشنگت من باشم ، لبای کوچیکت رو من خندون کنم ، نقاش دفتر خاطراتت من باشم ،
پاکی قلبت رو با سلام عشقم معنی کنم ، احساس میکنم بزرگ شدم چون الان فقط مال خودم نیستم ...

فکر میکنم ............ . ...

 گلم فکر نکن از یادم میری همــــــــــــــــیشه به یادتــــم

اکه دیگه ناراحت نیستی نظر بده.

برای عشق تمنا کن ولی خار نشو  

برای عشق گریه کن ولی به کسی نگو 

برای عشق مثل شمع بسوز ولی نگذار پروانه ببینه 

برای عشق پیمان ببند ولی پیمان نشکن  

برای عشق جون خودتو بده ولی جون کسی رو نگیر 

برای عشق وصال کن ولی فرار نکن  

برای عشق زندگی کن ولی عاشقونه زندگی کن  

برای عشق بمیر ولی کسی رو نکش  

دلتنگی من.....

امشب بازم جشن دلتنگی من بود .بازم جشن تولد غمهام جشن تنهاییهام

میدونی گلم تا می خوام دردامو فراموش کنم تامی خوام غمهامو چال کنم

تا میخوام منم کمی زندگی کنم همه چیز خراب میشه.امشب باز ازاون شبای وحشتناکی بود

که یک مشت از افکار دارن من اروم اروم می کشن امشب بیشتر از همیشه بیشتر ازتمام  ۲۰خزان عمرم

احساس تنهایی کردم.کاش فقط یک نفر حرفای منو میفهمید .

********************************

یه روز سیاه یه روز سفید یه روز زرد

یه روز غم گرفته سرد

یه روز برای تو که شاعرانه است

یه روز برای من که بی ترانه است

یه روز تویی روزی که شب نمیشه

یه روز منم ابری تر از همیشه

یه روز منم اسیر خاک تبعید

یه روز تویی اون ور خواب خورشید

تو چشم من تویی که آسمونی

تو خواب من تویی که مهربونی

تویی که واژه واژه دلنشینی

هنوز عزیز هنوز عزیزترینی

هنوز به یاد تو به یاد خونه

گل می کنند شعرهای عاشقونه

هنوز به یاد تو بهار بهاره

هنوز صدام عطر صدات رو داره

فقط نگذار شاعر شب بمیره

نذار صدام رنگ عذا بگیره

اگه می سوزه شب عاشقانه

فقط نگذار بمیره این ترانه

تقدیم به گلم....

 

وقتی بهار نفس هایت، در مزارع
رویاها و بر شاخسار خاطرات

متولد می شود
من چون پرستویی مشتاق به سوی تو
به پرواز در می آیم
وقتی قلم به یادت واژه ها
می سراید کاغذ دریا می شود
و حرفهایم مرغان دریایی، که بر روی صفحه آب

به پرواز در می آیند و

عشق خود را به موجها اظهار

می کنند

موجها نیز به شوق مرغان عاشق
از صفحه آبی دریا، سر به اوج می سایند
ای آرام بخش لحظه های دیوانگی من
من مست نگاه های توام،
می خواهم با تمام اخلاص فریاد بزنم
که به اندازه همه دریاها دوستت دارم...

برای خانومییییییییییییییییییییییی

تو خودت گلی عزیزم عمرت مثله گل نباشه.

 

این قلبه منه کندمش‌   می خوام پیشه تو باشه گلم

گلم...

ای همیشه مهربون که شعرم برای توست

در بیت بیت هر غزلم رد پای توست

احساس میکنم که کمی دوست داریم

تنها دلیل منطقیم چشمهای توست

گویا مرابا نام حقیقی صدا زدی

باورم کن پرنده من این صدای توست

حال و هوای چشم تو شعر مرا سرود

شعرم همیشه حاصل حال و هوای توست

همواره انتهای غزل خوب می شود

وقتی که انتهای غزل ابتدای توست

در ابتدای چشم تو شعری شروع می شود

شعری که بیتهای قشنگش برای توست

مهربووووووووووووووووووووووووووون

 

چی شد؟

نمیدونم که چی شد ؛ اما نوشتم

با خود نویس چشم هام ؛ رو کاغذ نگاهت

با قطره های اشک

نوشتم ؛ دوست دارم

نوشتم ؛ تموم عمرمی

نوشتم ؛ تویی تنها دلیل بودن

نوشتم ؛ نگویم کلامی به جز اسم قشنگت

نوشتم ؛ کاش نگاهت مونس چشم های من باشد

آخرین کلام این نگاه بی گناه

دوست دارم نازنینم  .

انکس...

آنکس که می گفت دوستم دارد عاشقی نبود که به شوق من اومده باشه

 

رهگذری بود که روی برگهای خشک پاییزی راه می رفت صدای خش

 

خش برگها همان اوازی بود که من گمان می کردم میگوید:

 دوستت دارم

درد من....


خیلی سخته بخوای اشک بریزی اما نتونی
خیلی سخته بخوای فریاد بزنی اما نتونی
می خوام به کودکیم برگردم
دلم تنگ شده
برای اشکهایی که بی بهانه به پهنای صورتم می ریخت
برای فریادهایی که بی دلیل بود
هیچ کس دعوام نمیکرد که دارم گریه می کنم
هیچ کس نمی گفت فریاد نکش
این روزها خنده هم مالیات داره
وقتی بخندی
یا میگن دیونه شده
یا میگن چیه خنده داره؟
ساکت هم باشی
وایییییییییییییییییییییییییییی افسرده شدی؟
اون روزا همه چیز بی بهانه بود
خنده هام
گریه هام
سکوتم
امروز همه چیز را به معنایی میگیرند...
می خوام برگردم به روزهای بی بهانه
به روزهایی که واسه هر کاری از من بهانه نمی خواستن
خنده و گریه ارزش داشت
دیگه هیچ چیز شادم نمی کنه

تنها چیزی که میتونه منو به زندگی امید وار کنه تویی
تو هم هیچ وقت از موندن حرفی نمیزنی

اون خنده هایه از ته دل تموم شدن
اون شادی ها دیگه مردن
انگار فقط مال همون روزها بودن
دیگه حتی گریه هام هم واقعی نیست
انگار اون اشکها هم مال اون موقع ها بودن
نگاه به خنده هام نکن
خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است
کار من از گریه گذشته من به این می خندم.

 

تنهام نزار

 

دوستی...

وقتی بار اول بهش نگاه کنی عمق اون رو نمیتونی ببینی اما وقتی بهش دقت

میکنی....معانی زیادی توش میبینی که برای هر کسی به یک نوع جلوه

میکنه... همیشه  سعی کردیم دوست خوب داشته باشیم...اما چقدر سعی

کردیم دوست خوبی باشیم؟.....

000

 

بیا زندگی رو بساز یم نه با زندگی بساز یم

 

می خوام اینو بدونی.......

 

میخوام بدون عشقت دیگه دنیا نباشه نزار بی تو بمونم دلم از تو جدا شه

بی تو حتی نمیشه دیگه تنها بمونم توی سکوت غم ها به یاد تو بخونم

بی تو دلم خون میشه اگه نیایی کنارم با تو هر جا باشم دیگه غمی ندارم

چرا گذاشتی رفتی منو با خاطراتت نگفتی من میمیرم بدون عشق پاکت

به انتظار نشستم تو خلوت و تنهایی تا که بیایی دوباره دیگه تنهام نزاری

اینو میخوام بدونی توی دستت اسیرم اسیر اون نگاهت از عشق تو میمیرم

ای که برام خدایی نزار تنها بمونم تو این دیار غربت از بی کسی بخونم

ای کاش میشد بدونی از تو نگام بخونی قصه ی بودنت رو برام از نو بخونی

................................***..........................

عشق...

 

چند نکته حکیمانه…

1.اگه اولش به فکر آخرش نباشی، آخرش به فکر اولش می افتی.

2.لذتی که در فراق هست، در وصال نیست! چون در فراق شوق وصال هست و در وصال بیم فراق!

3.آغاز کسی باش که پایان تو باشد.

۴.هرگز به دنبال کسی نباش که بتونی باهاش زندگی کنی      

 بلکه به دنبال کسی باش که نتونی بی اون زندگی کنی


نازنین تنها عشق من وتوست

که هیچش گزندی نیست

نه فردایش هست نه دیروزش

میگذرد بی آنکه بگریزد

در امروزی تا ابد ماندگار

ماندنی است چون نخستین روزش!!!

اینم عکس بزرگی نی نی ....

 

تو بگو..

 

 


توبگو بهارقشنگه من میشم بهارتو.....................توبگوبمون منم نمیرم از کنار تو..........

توبگومنونمیخوای دیگه خسته کردمت...........گرچه سخته اما دور میشم ازدیار تو............

توبگوسردهوامنم میشم خورشید تو...........توبگوکه ناامیدی من میشم امیدتو................

توبگودلم گرفته از همه دورنگیها.......مشکی میشم ،مظهر یه رنگی میشم واسه تو.........

توبگوخداکنه بارون بیاداز آسمون.............به خدا میگم گریه کنه برای تو...........................

اگه غمگین بشی ازدستم ناراحت بشی.......میمیرم که تاابد پاک بشم از خیال تو............

میدونم تموم نمیشه این روزا این خاطره ها......تومیمونی واسه من منم میمونم واسه تو..

مهربوووووووووووووووووون

 


 

تو

 

 


تو دنیا من تو را دارم

 دل خوشیم تویی

دل خوشیمو ازم نگیر

تو خودت خوب می دونی

که همه زندگی منی

زندگیمو ازم نگیر

می دونی عاشقمو

عاشقمو معشوقم تویی

معشوقمو ازم نگیر

می دونی هستی  ومستیم  تویی

مستیمو ازم نگیر

 

خیلی دوست دارم.

 

دل

 


ما نمی تونیم به دلمون یاد بدیم که نشکنه


ولی میتونیم به دلمون یاد بدیم که اگه شکست


لبه های تیزش دست اونیکه شکستش رو نبره

 

دوست......

 

در این سرای خاموش
یاد گرفتم با
ترنم عشقی پاک
به زیباترین شکل تورا
بسرایم
وقتی خالق دوست داشتن
تو هستی
به چه زبانی بگویم
دوستت دارم
.......
اندکی عشق تو را با
دنیـــا
عوض نمی کنم

مهربووووووووووووووووووووووووووووووون

دوست دارم

 

عید سعید فطر بر همگی مبارک

روزه و نمازتون قبول

میبینی چه قدر زود گذشت خیلی زود تر از اونی که فکرشو بکنی

خوش به حال کسی که نهایت استفادرو از این ماه پر برکت برد

غم.

 

 

روزی که به دنیا آمدم صدایی راشنیدم که گفت...

 تا اخر عمر بامن خواهد ماند! گفتم کیستی؟

گفت : غم . خیال میکردم غم نام عروسکی است

که میتوان باآن بازی کرد.

ولی حالا فهمیدم که : خود عروسکی هستم بازیچه ی دست غم